Hiperbarična oksigenska terapija

Šta je Hiperbarična Oksigenska Terapija (HBOT)

Hiperbarična oksigenska terapija (HBOT) podrazumijeva udisanje čistog oksigena u prostoru sa povišenim atmosferskim pritiskom (komora u obliku prostorije ili cijevi).Hiperbarična komora posjeduje mogućnost povećanja atmosferskog pritiska do tri puta, te pod ovim uslovima vaša pluća mogu prihvatiti više oksigena u odnosu na udisanje čistog oksigena pri normalnom atmosferskom pritisku.

Vaša krv prenosi ovaj oksigen kroz vaše tijelo, što pomaže borbi protiv različitih uzročnika bolesti i stimuliše oslobađanje određenih  supstanci koje promoviraju izlječenje (npr- faktori rasta i stem ćelije).

Sva tkiva vašeg organizma zahtijevaju dovoljnu snabdjevenost oksigenom u cilju normalne funkcije. Prilikom tkivnog oštećenja, potrebne su veće količine oksigena sa ciljem preživljavanja. Povećanje oksigena u krvi, privremeno normalizuje nivo gasova u krvi i tkivnoj funkciji što unapređuje liječenje i borbu protiv bolesti.

Kada se primjenjuje Hiperbarična Oksigenska Terapija (HBOT)

Hiperbarična oksigenska terapija se koristi u tretmanu različitih medicinskih stanja i različite grane medicine je koriste na različite načine. Vaš doktor vam može preporučiti hiperbaričnu oksigensku terapiju u slučaju slijedećih stanja:

• Akutna trovanja ugljen monoksidom, ugljen dioksidom, cijanidima, bojnim otrovima
  • Šećerna bolest sa komplikacijama (dijabetično stopalo i gangrena)
  • Dijabetične i ostale polineuropatije
  • Subakutna i hronična arterijska insuficijencija
  • Ugroženi graftovi (vaskularne ili infektivne etiologije)
  • Infekcije kože i kostiju koje uzrokuju odumiranje tkiva
  • Rane koje sporo zacjeljuju
  • Nekrotizirajuće infekcije mekih tkiva
  • Radijacijsko oštećenje tkiva
  • Opekotine i smrzotine
  • Hronični refraktorni osteomijelitis
  • Aseptična nekroza kosti
  • Moždani udar, povrede mozga i kičmene moždine
  • Moždani absces
  • Migrenozne glavobolje
  • Bellova paraliza
  • Iznenadna gluhoća i/ili šum u uhu
  • Multipla skleroza (početni stadij)
  • Teške anemije i masivni gubitak krvi
  • Mb Burger (thrombangitis obliterans)
  • Mb Raynuad
  • Mb Sudeck (CRPS)
  • Crohnova bolest, ulcerozni kolitis i pseudomembranozni kolitis
  • Akutne traumatske ishemija (crush i compartment sindrom, blast ozljede)
  • Zračna embolija
  • Dekompresijska bolest
  • Iznenadni bezbolni gubitak vida

Kontraindikacije za korištenje hiperbarične oksigenske terapije

APSOLUTNE KONTRAINDIKACIJE

1. Netretirani pneumotoraks

RELATIVNE KONTRAINDIKACIJE

1. Infekcije gornjih disajnih puteva
  2. Emfizem pluća
  3. Asimptomatične plućne lezije vidljive radiološkim metodama
  4. Stanja nakon operativnih zahvata na toraksu
  5. Upalna stanja i anomalije ORL regija
  6. Epilepsija
  7. Teži oblici hipertenzivne bolesti
  8. Febrilna stanja
  9. Trudnoća
  10. Klaustrofobija

Šta možete očekivati prilikom hiperbarične oksigenske terapije

Hiperbarična oskigenska terapija se provodi ambulantno i ne zahtijeva hospitalizaciju. Ukoliko ste već hospitalizirani i potrebna vam je hiperbarična oksigenska terapija, to će zahtijevati medicinski tranport do naše ustanove.

Naša ustanova posjeduje višemjesnu hiperbaričnu komoru koja ima izgled velike prostorije, gdje se oksigen udiše putem maske postavljene na vaše lice.

Tokom hiperbarične oksigenske terapije, atmosferski pritisak u komori je dva do tri puta povišen u odnosu na normalne vrijednosti. Povišen atmosferski pritisak će stvoriti privremeni osjećaj začepljenosti ušiju - slično kao prilikom penjanja na planinu ili prilikom vožnje avionom. Ovaj osjećaj prestaje zijevanjem ili gutanjem pljuvačke.

Za većinu stanja, terapija traje približno oko dva sata, a prilikom terapije ste pod direktnim nadzorom vašeg zdravstvenog tima. Nakon terapije možete osjetiti blagi umor ili osjećaj gladi, koji ne utiče na vaše svakodnevne aktivnosti.

Rezultati terapije

Kod određenih stanja hiperbarična oksigenska terapija se koristi zasebno od drugih vidova terapije kao, kod dekompresijske bolesti zračne embolije i teških trovanja ugljen monoksidom, dok se kod ostalih stanja ona koristi kao sastavni dio cjelokupnog terapijskog plana uz istovremenu primjenu sa drugim vidovima terapije u zavisnosti od vaših individualnih potreba.

Rezultati terapije se počinju javljati nakon određenog broja terapija i oni zavise od prirode medinskog stanja zbog čega primate terapiju. Tako su naprimjer kod trovanja ugljen monoksidom, rezultati terapije postignuti već nakon tri posjete, dok se kod terapije hroničnih rana koje ne zarastaju adekvatni  rezultati postižu nakon 20 – 40 posjeta.